Friday, November 12, 2010

sayA PuLanG DenGan HaTi yanG TerGuris DaN PeruT yanG LaPar Dan HuJaN Di HaTi.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:30 AM
Photobucket

Silapnya kita tidak tahu membaca hati manusia.
Silapnya kita tidak pandai membaca minda.
Silapnya kita tidak boleh membaca pandangan.

Silapnya,
bila kita simpan dan pendam sampai satu tahap kita rasa 'down'.
Kita jatuh dan kita kalah dengan airmata.

Silapnya,
bila kita selalu diam dan tidak bersuara.
Lantas bila terkeluar sesuatu yang mengguris orang lain.
Dalam masa yang sama hati sendiri juga sudah parah.
Jadi retak dan luruh di simbah hujan.

Saya juga manusia.
Saya juga punya khilaf yang kadang-kadang ego untuk di akui.

Saya juga manusia.
Yang selalu simpan dan pendam dalam hati.

Dan kesudahannya,
saya pulang dengan hati yang terguris dan perut yang lapar.

Bersama rintik hujan di pipi...

Nota kakitanganku : Saya ingin diam...






8 kUs-kUs:

gadisBunga™ on November 11, 2010 at 8:16 PM said...

manusia itu sifatnya komplex...

lupie on November 11, 2010 at 8:25 PM said...

Make yourself a nice cup of chamomile tea and get a good sleep.
You'll feel better tomorrow!

Artzlizan on November 11, 2010 at 8:48 PM said...

bawak bersabar...makan je ape yang ada...

PuanPepel on November 11, 2010 at 9:09 PM said...

makan hati goreng sedap tak?

wanita mutalib on November 11, 2010 at 9:12 PM said...

kita manusia biasa :)

amal on November 11, 2010 at 9:18 PM said...

aduh ape dah jadi ngn cik tedi nih. cheer up!

white rose on November 11, 2010 at 9:39 PM said...

awat ni kak?
rombongan cek kiah dari kami pada 13 & 14hb ni...yeeeehaaa...

jom2 jumpe nak?

aien on November 12, 2010 at 2:39 AM said...

kenapa nieh?

senyum2 selalau ya.. ^__^

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting