Thursday, May 05, 2011

waLaU Pun HanYa TerDeTik DaLam HaTi. ALLAH MakBuLKan JuA. BerTemU BLoGGer PoPuLar Di TanaH HaRaM. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 PM
Photobucket


Memang benar perumpamaan 'dunia ini kecil saja'. Walau saya rasa besarnya tiada berpenghujung tapi itu hakikat!

Saya menjadikan blog beliau sebagai bahan bacaan seharian sejak dulu lagi. Indahnya hidup berjirankan Baitullah. Siang malam pahala berganda-ganda banyaknya.

Semakin dekat saya untuk ke Mekah, terdetik di hati untuk bertemu penulis blog berkenaan. Kotak komen di buka dan saya mencoretkan sesuatu di situ. Tiba-tiba saya rasakan agak mustahil untuk bertemu. Entah kenapa. Saya tutup kotak tanpa sempat saya hantar komennya.

Namun Allah SWT memahami niat hati saya.

Satu malam di Kota Mekah, selesai solat Isya' di Masjidil Haram, saya pulang ke hotel. Namun seketika saya turun sebentar ke kedai runcit berhampiran untuk membeli biskut kurma kegemaran saya.

Saya terpandang seseorang di kaki lima jalan sedang berbual-bual. Diakah? Saya ingin sekali menegur. Tapi teragak-agak. Kalau salah orang macam mana. Saya nekad. Tegur saja!

Berpaling dan memberi salam lantas bertanya 'Dari Malaysia?' Dia menjawab 'Ya'. 'CL?' Dia mengiyakan 'Ya. CL!'. Subhanallah. Tiada yang mustahil di Tanah Haram ini.

Buat CL,
Terima kasih kerana menerima sapaan saya walau hanya di kaki lima jalan. Sangat teruja. Allah membaca niat hati saya.

Buat rakan-rakan,
saya mengalu-alukan semua untuk berkunjung ke blog Pengalaman Di Kota Makkah. Menatap Tanah Haram dan Baitullah membuatkan hati sudah rindu dan mahu ke sana lagi. InsyaAllah.

Nota kakitanganku : Ketetapan dari-Nya.





6 kUs-kUs:

sarah shafie on May 5, 2011 at 8:06 AM said...

teringin sgt nk ke sana tp blum ade rezeki..

meowwmania on May 5, 2011 at 8:32 AM said...

Allah maha mengetahui..

sy pon selalu menjengah blog CL mencuci mata melihat gambar2 yg disajikan dlm blognya :)

aNIe on May 5, 2011 at 12:03 PM said...

Allah itu Maha Mengetahui... Alhamdulillah... tEDl bertua kerana telah dpt menjejakkan kaki kesana... besar rahmatnya dapat melakukan ibadah di Tanah Suci dan menjadi tetamu ALLAH...

Barangsiapa yg telah ke sana... pasti rindu akan sentiasa menggamit...

Kan tEDl...?

JMR on May 5, 2011 at 12:10 PM said...

Alhamdulillah...Allah Maha Mengetahui niat suci kak tedi:-)

Rozita on May 5, 2011 at 12:40 PM said...

kalau ada rezeki insya-allah

Farahliza Isa on May 7, 2011 at 12:19 AM said...

makngn ayah fara pun baru blik dr mekah, diorg rindu sgt smpai ari2 citer pasal mekah jer...hehe, so dh bagi link ke blog kwn tedi ni...terubat la rindu diorng tu....thanks yer :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting