Friday, June 10, 2011

JikA sayA BersALaH, sayA mOhoN MaaF!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:00 PM
Photobucket

Kadangkala sesuatu yang terjadi itu pasti ada hikmahnya. Tanda Allah kasihkan kita. Mengingatkan kita agar tidak alpa dan terus leka dengan permainan dunia. Tidak nampak dengan mata kasar tapi perlu di halusi dari dalam hati.

Adalah lebih baik berterus terang dari menyimpan di belakang. Adalah lebih baik jujur dari berkata sinis dan ketawa. Kadangkala bila kita terlalu teruja berkata-kata, kita lalai menilai yang mana satu kebaikan dan mana satu keburukan.

Begitu sukar untuk kita melafazkan maaf sebegaimana mana payah memberi kemaafan. Berkata benarlah. Tanya hati. Bisikkan di sanubari sejauh mana kemaafan itu kita hulur dan seikhlas mana ianya di maafi?

Mengaku salah adalah lebih baik dari berbuat salah tapi buat-buat tidak tahu...

Luka di jari nampak berdarah, luka di hati siapa yang tahu....

............






3 kUs-kUs:

reha said...

erk akak.. ok.. saye mengaku yg akak tidak berjanji dengan saya utk beri budak somot kepada saya.. tp saya tetap mahu budak koala itu :(( saya sgt emo dgn entry ini :((

sharamli on June 10, 2011 at 9:19 PM said...

makcik tedi..manusia byk ragam..
kadang2 kita p0n xsedar kita ada wat 0rg lain terasa.. :(

kairulizwan on June 12, 2011 at 6:18 PM said...

mungkin ini sumer silap sendri ...kekadang kita tk perasan kita dh sakitkn hati org..maybe dari cara percakapan atau penyampaian...dn mcm biasa setiap perbuatan itu ade balasanya...tk sesapa perfect tapi yg penting azam untuk berubah...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting