Friday, August 12, 2011

KucinG Dan MaDinaH aL-MunawarrAh : sayA RasAkaN JaLan iTu BaGai TiaDa BerPengHujuNG Dan Di aTas LaPisaN LanGiT yanG kerinG kOnTanG berDeBu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket

Dapatkan saya meneruskan kehidupan jika saya tercampak antara kerikil-kerikal dan bongkah batu besar ini? Subhanallah....

Sepanjang perjalanan saya jadi keliru, saya di bumikah atau di langit. Tiada apa yang dapat meyakinkan saya bahawa ada hidupan yang bermaustautin di sini. Tanya saya kepada hati, 'Jika kau keseorangan di sini, apakah yang akan terjadi?'

Perjalanan dari Mekah ke Madinah sungguh mengasyikkan. Tidak sedetik pun saya melelapkan mata selama kurang lebih 8 jam itu. Satu pemandangan yang tidak pernah saya lihat sepanjang hidup saya lebih suku abad ini. Tidak pernah sekalipun saya terfikir saya akan menyaksikan keajaiban seindah ini. MasyaAllah.

Di kiri kanan jalan hanya da batu, pasir dan debu.

Saya tercari-cari poko nan sebatang. Ada. Tapi jarang-jarang. Sunyi dan sepi. Andainya saya di cicirkan di sini tanpa teman, saya hanya berserah kepada Allah.

Photobucket

Kucing yang saya jumpa saat kami berhenti makan sewaktu dalam perjalanan ke Madinah. Cantikkan? Bulu lebat. =))

Photobucket

Kami makan ini. Rakus sungguh tangan-tangan itu!

Photobucket

Saya rasa mahu saja saya ambil dan masukkan ke dalam beg dan bawa pulang ke Malaysia. Oh! Mimpi!!

Photobucket

Saya jamu mereka dengan Tuna. Alhamdulillah.

Photobucket

Kenyang?? =))

Photobucket

Hah??? Dak Onchet?? =))

Photobucket


Photobucket

Masjid Nabawi, Madinah Al-Munawarrah.

Photobucket

Payung yang boleh di buka dan di tutup.

Photobucket

Makam Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat.

Di Masjid Nabawi ini peraturannya agak ketat. 2 tin Tuna saya di rampas oleh pengawal wanita di pintu masuk ke dalam masjid. Letaklah di mana sahaja, pasti 'kantoi' juga. =))

Agak payah mencari kelibat kucing di Madinah. Cuma 2 ekor sahaja yang saya nampak selama berada di sana. Yang lain tiada. Di mana-mana semasa lawatan pun tidak saya bertemu dengan seekor kucing pun. Pasti di sini memang tiada kucing berbanding Mekah yang di mana-mana sahaja kita boleh nampak kucing.

Sekian. =))

P.s : Sabtu & Ahad cuti. =))





4 kUs-kUs:

Unknown on August 12, 2011 at 7:07 PM said...

impian nak pergi sana..kumpul duit dari sekarang..

zino on August 12, 2011 at 8:06 PM said...

sangat indah...

aNIe on August 12, 2011 at 9:21 PM said...

tEDl siapa sahaja yang pernah menjadi tetamu Allah...pasti akan merindui saat2 berada di sana...

Click_of_Death on March 26, 2012 at 11:13 AM said...

sy lg byk nmpk kucimg d madimah dr mekah.pelik pl.tuna bw dr malaysia kah? Lain kali sy smpi sana,nk bw jg

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting