Tuesday, May 31, 2011

Hari yanG SanGaT ceriA Di 'HonEY PeT sHoPPe 1st BDay BasH' : TerimA kasIh kEPADa TuaN RumaH Dan RaKaN yanG HaDir meriaHkaN SuaSaNa!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:08 PM 5 kUs-kUs Links to this post
Photobucket


Photobucket

Bingkai dan patung yang sangat comel di meja pendaftaran. Saya rasa mahu beli sahaja buat kenang-kenangan! Ha ha ha..


Photobucket

Kek yang senget!

Photobucket

Wo wo wo.. Mahu di parangkan siapa ni?


Photobucket

Tertonggeng!


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket

Saya tidak banyak ambil gambar. 'Curi gambar dari Mira Ahmad juga. =))

Lain-lain gambar boleh lihat di Facebook rakan-rakan saya yang lain.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang hadir. InsyaAllah di lain masa rakan-rakan dari blog juga dapat hadir. =))

Terima kasih buat tuan rumah yang ramah tamah dan semua rakan-rakan. Terima kasih kerana menyokong KTAJ!

=))





MasanyA...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM 2 kUs-kUs Links to this post
Tiba sudah masanya untuk menjaga hati sendiri selepas membuang terlalu banyak masa dan emosi mempertahankan sesuatu yang tidak mahu bertahan.






Monday, May 30, 2011

SaLLeH YaCCoB suDah cukuPKaN kuOTa empaT oraNG. seLamaT PenGanTin Baru!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:16 PM 5 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

Selamat Pengantin Baru.

Lain-lain gambar di sini.






Utusan Malaysia Online - Wanita potong kemaluan lelaki cuba rogolnya

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:52 PM 4 kUs-kUs Links to this post
Utusan Malaysia Online - Terkini

Sangat sesuai di praktikkan!





Sunday, May 29, 2011

'HONEY PeT ShoppE Bday Bash' : Hari yanG Di naNti suDah TiBa. serTaI kaMi unTuk BeramaH MesrA Dan MengeraTKan SiLaTurrAhim SesaMa PenciNtA HaiwaN!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM 3 kUs-kUs Links to this post
29 Mei.

Honey Pet Shoppe Bday Bash. KTAJ turut bekerjasama dengan mengadakan Mini karnival Kecil-Kecilan untuk menambah dana KTAJ. Kami mengharapkan sokongan semua.

Jika ada kelapangan di jemput hadir ke Honey Veterinar Clinic, Seksyen 3, Bandar Baru Bangi.

Saya dalam perjalanan ke Bangi, bertolak dari Melaka pukul 7.30 pagi. Awalkan?
Semoga selamat perjalanan pergi dan balik untuk semua yang hadir.. InsyaAllah.

Jumpa di sana. =))





Saturday, May 28, 2011

mODe : Nur KasiH.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM 0 kUs-kUs Links to this post
Tengok wayang bukan buat wayang!

Sekian!






mODe : MenGukUS.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:26 AM 2 kUs-kUs Links to this post
Sekian.






Friday, May 27, 2011

BukaN kenA Baham anJinG TaPI anJing CuBa menYeLamaTkaN : warTawaN Junaidi Ladjana, siLa mOHon MaaF PaDa anJinG yanG TiDaK BersaLah.kaU MemFiTnaH!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:20 PM 5 kUs-kUs Links to this post
Berita Harian Online | 'Bukan kena baham anjing'

Itulah akibatnya bila mahu sangat lakukan surat khabar sampai berita sudah jadi tunggang terbalik sebab mahu cari yang 'hot' saja. Mentang-mentanglah anjing itu tidak boleh bersuara, kau pandai-pandai saja buat kesimpulan sendiri sebelum pakar mengesahkan.

Pergilah minta maaf dengan anjing itu. Dia lagi bersifat baik hati kerana mahu membantu dengan cuba menarik keluar budak lelaki malang tersebut. Sayangnya dia tidak seperti kau yang boleh bersuara dan meminta pertolongan.






seLamaT HarI JUmaaT PakciK OGheN!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM 9 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

Photobucket

Photobucket

=))





Thursday, May 26, 2011

seMoGa....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 PM 1 kUs-kUs Links to this post
Semoga apabila saya bangun esok semua kekesalan akan lari dan tidak hinggap lagi.

Begitu sukar untuk kita bina kepercayaan kepada orang tetapi tidak begitu sukar untuk ianya runtuh sekelip mata.

Di ibratkan ' Apabila seorang kanak-kanak memesan segenggam gula-gula dan kita memberi sepenuh harapan yang kita akan menghadiahkan sebakul gula berwarna-warni. Tetapi sayangnya bila tiba saat itu, kita terlupa dan memungkiri janji. Lukanya hati si anak dalam tangisan. Gula-gula sudah tergenggam di tangan sayangnya hanya khayalan.'

Wallahualam...






Ashraf Hafiz Abdul Aziz : kaLau MahkamaH suDah BunTU, macaM ManA Tu? ToLonGLah BuaT kePuTusaN yanG TePaT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:15 PM 0 kUs-kUs Links to this post
mStar Online : Mahkamah Buntu Apabila Lelaki Minta Tukar Nama Kepada Perempuan






mStar Online : Siti Nurhaliza Bakal Sertai Askar Wataniah

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:20 PM 0 kUs-kUs Links to this post
mStar Online : Siti Nurhaliza Bakal Sertai Askar Wataniah

Untung jadi orang yang ada nama ni, masuk Askar Wataniah pun Menteri yang umumkan. Lepas tu masuk semua akhbar-akhbar utama! Erhmmmm.....





samAn? KomPauN? PersaMaaN. keLuar DuiT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM 3 kUs-kUs Links to this post



Ehem! Kena kompaun!! Masa pergi bank jalan macam lipas kudung... Zuppp zappp.. zupp zappp.. Siap! Selamat walau tidak letak kupon. Balik lalu pula dekat kedai bahan-bahan kek, saya memang pantang lalu kedai seangkatan dengan tajuk ini, mesti singgah walaupun sebenarnya tiada rancangan mahu beli apa pun.

Belek punya belek punya belek. Berlama-lamalah juga di dalam kedai tanpa sedar diri kupon letak kereta tidak di gores ! Nah! Sudah di saman! Melopong!

Sebagaimana pantasnya saya di saman, sepantas itu jugalah memecut kereta ke MBMB untuk membayarnya. Alhamdulillah. Hanya perlu bayar RM 5.00 sahaja. He he he he...

Sila gores kupon walaupun hanya mahu keluar sebentar sahaja kerana penguatkuasa memang suka 'skodeng' kita dari jauh dan tunggu masa untuk 'ngap!!' =))






Berita Harian Online | Keputusan lelaki tukar nama wanita 18 Julai : Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz. Nama anDa sanGat InDaH!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM 14 kUs-kUs Links to this post



Berita Harian Online | Keputusan lelaki tukar nama wanita 18 Julai

Mengapa mahu tukar nama kepada Aleesha Farhana? Saya tahu awak sudah tukar jantina atas alasan naluri awak lebih kepada kewanitaan, tetapi awak sudah habis fikir? Sudah kaji sedalam-dalamnya? Su

Saya berharap dan berdoa agar permohonan awak di tolak. Kenapa? Saya bukan iri hati saya gusar lebih ramai lagi Mohd Hafiz atau Mohd Faiz yang sudah bertukar nama kepada Zaiton atau Salmiah akan ke mahkamah dan memohon perkara yang sama.

Semoga niat dan hati awak akan berubah. Kembalilah ke pangkal jalan. Dunia ini sudah tua dan sudah hampir sampai ke penghujungnya.

Nauzubillahi min zalik..





Wednesday, May 25, 2011

mStar Online : Pemilik Anjing Lantik Peguam Untuk Bela Anjing Yang Dihukum Mati

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:00 PM 3 kUs-kUs Links to this post
mStar Online : Pemilik Anjing Lantik Peguam Untuk Bela Anjing Yang Dihukum Mati

"Pada 4 April lepas, Mahkamah Majistret Balik Pulau memerintahkan supaya Teoh didenda RM8,000 atas kesalahan tidak mengenakan kolar keselamatan dan lencana pendaftaran terhadap anjing-anjingnya.

Majistret Mohd Hidayat Wahab turut memerintahkan semua anjing berkenaan diserahkan ke Rumah Sakit Haiwan MPPP untuk dilupus, dimusnah atau lain-lain tindakan yang bersesuaian."


-Simpati kepada si anjing dan pemiliknya....-






Di saaT PeruT BerkerOncOnG. sAyA TerinGaTkaN HiDanGan inI yanG sayA JaMU DaLam PerJaLaNan kE MaDinAH!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:06 PM 1 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

Ketika menghadiri kursus lagi kami sudah di war-warkan akan hidangan ini yang akan kami jamu dalam perjalanan dari Mekah ke Madinah nanti.

Kata Ustaz Mahmud 'Makanannya tidak berkuah. Hanya ada ayam atau ikan. Lemon. Jika mahu pedas mintalah lada. Kalau mahu kuah, tuanglah air mineral.' Ha ha ha ha..

Alamak! Boleh makan ke? Tidak tercekik? Apa rasanya.

Nah! Di depan mata sudah. Tengok di atas. Gambar sebelum. Mahu tengok gambar selepas.

Photobucket

Tidak perlu jawapan dan keterangan bertulis. Ekekekeke.. Gambar membuktikan segalanya. Sangat lazat! Meleleh air liur bila mengingatkannya.. =))

Tapi, saya lupa mahu tanya kepada Mutawwif, berapakah harga sedulang makanan ini.

Alhamdulillah....





aDakaH BeraPa ekOr kucinGkaH Di DaLam GamBaR? tEka JanGan Tak tEkA!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:00 AM 3 kUs-kUs Links to this post
Photobucket





Dak eM! LaMa BeTuL TiDak BersiaRaN. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM 3 kUs-kUs Links to this post
Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Sejak sudah ada Geng Popia ini, Dak Em sudah lama tidak bersiaran. =))

'Hai! Saya Em yang telah di anak tirikan semenjak sudah ada 7 ekor adik ni!!'

=))





mStar Online : 'Saya Bukan Berbikini Sembarangan' - Nera (AF9)

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM 1 kUs-kUs Links to this post
mStar Online : 'Saya Bukan Berbikini Sembarangan'

Ada juga bikini yang sembarangan. =))





Tuesday, May 24, 2011

sAyA MaHu saTu seT macaM inI BoLeH?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:03 PM 12 kUs-kUs Links to this post
Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Kucing-kucing yang menjadi model, adakah kucing yang sama? Tengok betul-betul! =))





PerinGaTan BersaMa : PerLuKah BerkiRa BiLa SuDah JaTuh kasIH? PerLuKah maraH JiKa TiaDa yanG MenGHuLur BanTuaN? PerLuKah MenGunGkiT? aPa maKnAnyA?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM 5 kUs-kUs Links to this post
Saya sering berkata pada diri, apapun yang saya lakukan saya perlu niatkannya kerana Allah. Semuanya kerana Allah.

Atas rasa kasih juga kerana Allah. Atas rasa tanggungjwab juga kerana Allah. Atas rasa amanah juga kerana Allah. Alhamdulillah. Allah permudahkan semuanya.

Saya bukan bergaji besar untuk bercakap besar. InsyaAllah. Andai bergaji besar pun, di harapkan Allah masih menetapkan hati saya agar tidak bercakap besar dan bongkak.

Namun saya tertarik untuk menulis bila RM 30.00 yang di laburkan untuk merawat seekor kucing di jadikan bahan ungkitan ianya sesuatu yang tidak sepatutnya.

Ini bukan soal 'Kau ada duit, aku tiada duit.' Tapi pernahkah kamu terfikir, bila kamu mula menceburkan diri dalam aktiviti membantu haiwan terbiar ini, risiko utamanya ialah KOS. Kos makanan. Kos selenggara. Kos tempat tinggal. Kos rawatan. Kos pengangkutan. Pelbagai kos. Siapa yang perlu tanggung? Orang lain? Orang lain yang perlu di pertanggungjawabkan? RM 30.00 pun mahu minta sumbangan orang? Itu baru RM 30.00. bagaimana jika esok kucing kamu sakit lagi? Minta lagi?

Ianya bukan semudah yang di sangkakan. Memang nampak mudah. Jumpa kucing kemudian bawa balik. Kosnya penjagaan bagaimana? Hanya mereka yang betul-betul faham sahaja tidak akan berkira mengenai itu. Kami membantu menjaga dan memberi rumah sementara kepada kucing-kucing jalanan tanpa meminta tajaan dari mana-mana. Kami keluar duit poket sendiri. Ada antaranya mengikut perut asalkan si comel semua senang dan bahagia.

Menjaga sehingga ada yang sudi mengambil mereka. Tidak mengenakan caj jagaan, rawatan atau makan minum kepada tuan baru. Tidak ada. Kami buat secara sukarela. Tidak marah jika tiada yang menghargai atau berterima kasih.

Ini bukan soal 'kau ada duit, bolehlah cakap!!'

Bukan sama sekali.

Kita berbalik kepada niat kita. 'Aku membantu kucing ini kerana apa?' Kerana Allah. Kerana simpati. Kasihan. Tidak sampai hati. Atau. Kerana nama? Mendapat nama baik di mata orang.

Tepuk dada tanyalah hati.

Pernah dengar, jika kita membantu binatang terbiar, memberi perlindungan, makan dan minum. rezeki kita akan sentiasa murah? Pernah? Saya akui itu. Benar! Alhamdulillah. Setakat hari ini, saya belum pernah meminta-minta dari sesiapa hatta keluarga sendiri.

Kenapa?
Cara pengurusan yang penting. Bukan 'rezeki murah' maknanya 'duit tiba-tiba turun dari langit'. Bukan begitu maksudnya.
Ambil dan jaga ikut kemampuan. Ambil keran kita mampu menjaga. Jangan ambil sebab kit amahu nama. Mahu pandangan baik di mata orang sedangkan, kucing tersebut tidak mampu kita peliharan. Tidak mampu menjaga kebajikan mereka. Bagaiman hari seterusnya?

Mungkin hari ini masalah kita selesai bila ada yang mahu membantu. Bagaimana dengan esok? Masih mahu mengharap bantuan?

Nasihat saya kepada mereka yang kononnya mahu membantu haiwan terbiar tetapi lebih mengharapkan sumber kewangan daripada pihak lain, hentikanlah. Tidak perlu membantu andai kamu perlu menipiskan kulit muka meminta kemudian mengungkit jika apa yang kamu dapat tidak seperti yang kamu harapkan. Bagaimana akhirnya nasib kucing itu jika kamu tidak mampu untuk terus menjaga? Melempar? Membuang? Membiar? Nauzubillah!

Bantulah hanya di di dalam kemampuan kamu agar kamu tidak akan rasa tertekan dan menyesal. Bantulah setakat yang terdaya tanpa memudaratkan diri sendiri. Bantulah kerana Allah. Bukan kerana nama atau pandangan baik di mata orang.

oH! sAya bercakap mengenai RM 30.00. Erhmmmm...

Wallaualam..





SeLamaT HaRi LahIr yanG ke TiGa BuLan GenG PoPia VerSi SatU!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM 4 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

Dak Milo

Photobucket

Dak Momot.

Photobucket

Dak Momel.

Photobucket

Dak Mimi.

Alamak!! Nama sangat kelakarkan?

Nama kaan berubah. Saya lebih suka panggil Dak Momel, Ah Chong. Sebab dia 'chinese look'. Ekekkekeke...

Dak Mimi pula, Ah Mey. Ekekekekkee...

Hari ini 24 Mei 2011. Genap 3 bulan usia mereka. Bila mahu pergi vaksin budak-budak sekelian??

Tunggu poket saya penuh okey?





Monday, May 23, 2011

Berita Harian Online | Fragmen: Antara jiwa Nur Kasih the Movie dengan Kongsi

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:12 PM 0 kUs-kUs Links to this post
Berita Harian Online | Fragmen: Antara jiwa Nur Kasih the Movie dengan Kongsi





mStar Online : DNA Babi Dalam Tepung Kek Jenama Terkenal

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM 3 kUs-kUs Links to this post
mStar Online : DNA Babi Dalam Tepung Kek Jenama Terkenal





TuToriaL : meLeTak ButanG 'LIKE' FacEBook.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:00 PM 3 kUs-kUs Links to this post
Lama gila tidak buat Tutorial di Blog.

ATas permintaan ramai ini adalah 'entry' tutorial bagaimana caranya untuk meletak butang 'LIKE' di dalam blog.

Photobucket


Untuk lebih mudah dan cepat faham sila ke blog Alif Alfiandy ini. He he he he he..

Mudah. =)) Di situ ada arahan untuk di ikuti. InsyaAllah, pasti berjaya buat.

Ringkaskan tutorial saya? ha ha ha ha ha..
Selamat mencuba.

Jika tidak berjaya boleh bertanya.

Sekian. =))





miLik siAPakaH PeruT BoRoI iNI?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:20 PM 5 kUs-kUs Links to this post
Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket

He he he he..

Ternampak iklan di mudah.my

Ada yang mahu jual rumah kucing terpakai. Sangat comel. Lokasi Damansara Damai. Minggu lepas kebetulan ke Kuala Lumpur, tengok barang terus berkenan. Yang biru ini lebih besar dari yang merah. Dua ini dia jual RM 50.00. Kondisisi masih baik.

Letak dalam sangkar GPV1 dia buat bantal. Buat tempat main 'hide n seek'. Satu lagi letak dekat GPV2. Sama sahaja. Buat tempat loncat-loncat!

Akhirnya masukkan ke dalam rumah. nasib baik yang dewasa-dewasa ini memanfaatkan dengan cara yang betul! Ha ha ha ha...

Tapi yang biru jadi rebutan. Mungkin sebab besar agaknya!! =))

Nota kakitanganku : Mahu yang lebih besar?






AdaKah Hari Ini, HarinyA?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM 0 kUs-kUs Links to this post
Sebenarnya belum lagi memulakan tugas di SJK T sebab minggu lepas Bos tiada. Walaupun ada surat arahan nanti dia kata, pandai-pandai saja aku pergi. Lagipun Bos, memang tidak setuju.

Aduhai!

Tengoklah hari ini macam mana..






Sunday, May 22, 2011

Berita Harian Online | Jeling Kak Pora: Kongsi cipta rekod

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:50 PM 1 kUs-kUs Links to this post
Berita Harian Online | Jeling Kak Pora: Kongsi cipta rekod

Sudah tengok Filem Kongsi? Saya sudah.

Realitinya bagi saya.. orang ke pawagam mahu tengok lakonan Shaheizy Sam. Itu yang melambung-lambung kutipannya. =))

Nur Kasih..?

Belum!






muKa BarU BanGun TiDur... =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM 1 kUs-kUs Links to this post
Photobucket


Photobucket


Photobucket

Dak Tom : Mengantuk lagi ni!! Tapi Bos dah suruh bangun!! =((






mStar Online : Dua Beradik Antara Yang Terkorban Dalam Tragedi Tanah Runtuh Di Hulu Langat

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:20 AM 0 kUs-kUs Links to this post
mStar Online : Dua Beradik Antara Yang Terkorban Dalam Tragedi Tanah Runtuh Di Hulu Langat





Utusan Malaysia Online - Hiburan : Apa hal Elyana?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:54 AM 0 kUs-kUs Links to this post
Utusan Malaysia Online - Hiburan

Bagi kita asalkan berbaju sudah boleh. Tapi artis.. Tiada baju adalah 'Masalah Negara!!'. Ha ha ha ha ha..





Berita Harian Online | Tanah runtuh Hulu Langat: Tragedi ketika berlatih nasyid

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:35 AM 0 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

Berita Harian Online | Tanah runtuh Hulu Langat: Tragedi ketika berlatih nasyid





myMetro 16 mangsa yang terkorban berjaya dikeluarkan

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:23 AM 0 kUs-kUs Links to this post
myMetro 16 mangsa yang terkorban berjaya dikeluarkan







Saturday, May 21, 2011

mStar Online : Tanah Runtuh: 9 Diselamatkan; 8 Terkorban

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:06 PM 1 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

mStar Online : Tanah Runtuh: 9 Diselamatkan; 8 Terkorban

Laporan berita terkini TV3 menyebut setakat pukul 10.40 malam tadi 9 orang terkorban dan 7 lagi masih tertimbus!! =((

Innnalillah..

Al-Fatihah.





GenG PoPiaH VersI Dua sakIT maTa. TeTaPi TerkawaL! BuDak DeBaB semaKin naKaL!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:40 PM 3 kUs-kUs Links to this post
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Baru bangun tidur.

=))





 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting