Friday, November 22, 2013

AdopT a HomeLess Pet

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:48 AM 3 kUs-kUs Links to this post
 photo 18112013157_zps5248d169.jpg

See....

Meh balik rumah meh...
Cian dia....














Tuesday, November 12, 2013

sayA aDa banyAkkkKKkkkkkk Kucing! Tapi SekaranG saya Tak Nak JaGa Dah! APa sayA nak Buat? Nak BuanG SayanG!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:51 AM 2 kUs-kUs Links to this post
Ya.
Bertemu lagi kita dalam ruangan 'Mari membebel'.

Yang pertama, kucing bukan macam nasi basi. Ada seperiuk nasi basi. Nak buang sayang. Nak makan tak boleh. Apa yang kita nak buat?

Kucing juga buka macam botol plastik. Nak buang sayang. Kalau macam tu, kita simpan tapi kita 'recycle' jadi 'pot' kecil letak bunga-bunga cantik. Duduk tepi beranda rumah.

Kucing benda bernyawa. Yang perlu makan dan minum. Yang perlu tempat tinggal yang boleh berteduh dari panas dan hujan. 

Masa mula-mula bela kucing, terfikir tak, kalau di biarkan kucing akan membiak sampai cecah seratus ekor? Fikir tak kucing akan beranak dan beranak dan beranak lagi tanpa penat dan lelah? Terfikir tak, dari seekor kucing yang kita bela dia boleh jadi 13 ekor dalam tempoh 5-6 bulan?

Jadi, kenapa degil sangat!!

Jika tidak berniat untuk jadi 'penternak kucing berjaya', kembirikan kucing anda dari ianya hanya seekor.
Kesian?? Betul kesian? Jika kesian, kesiankan diri anda dulu sebelum kesiankan pada kucing.

Mampu untuk tanggung kucing yang akan cecah hampir 100 ekor dalam setahun kalau si Ibu akan beranak trip pertama, kemudian, 6 bulan lepas tu 4 ekor anak betina trip pertama akan beranak 4 ekor setiap seekor. SI ibu beranak lagi trip kedua 4 ekor dan 5 bulan lagi anak dari trip pertama punya anak akan beranak lagi 5 ekor. Begitulah seterusnya... faham dak?

Tak cukup duit nak kembiri? Betina kadar biasanya RM100. Mahal!? Aiyoooo!
RM100 tak mahal kalau banding dengan kos 100 ekor makan minum berak yang akan kita uruskan. Itu baru benda asas. Vaksin? Purata seekor RM25. 100 ekor? Kalau sakit? Sekali pergi RM 100 juga. Bil untuk kucing andalah 2-3 kali ganda dari bil rawatan kita di klinik swasta dan 100 kali ganda untuk bil di klinik kerajaan. He he he he...

Jadi, yang mana lebih mahal. RM100 untuk sekali sahaja atau kos makan minum , penjagaan, sakit pening kucing yang berterusan??

Aaaaaaaaa.....
Kadang-kadang rasa malas nak jawab bila ada yang emel, sms atau telefon tanya, 'u nak kucing saya tak?' Saya ada banyak kucing, dekat mana saya nak letak?' Dekat mana tempat nak buang kucing?' Grrrrrrrrr~~~!!

Saya Pakcik Oghen.
Umur 6 thn ++
Jantan
Kembiri

Nak tengok gambar saya masa mula-mula dulu?
Zaman muda-muda?
Sebelum kembiri.

Nah.

Jadi.
mari kita kembirikan kucing-kucing kita untuk kesejahteraan yang berpanjangan.
Sekian.

Jumpa lagi di lain bebelan.

 
 







Wednesday, October 09, 2013

BiLa Bos MC Dan KerJanya TiDur.. TiDur.. Tidur..

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:40 PM 3 kUs-kUs Links to this post

Bos MC.
Lama sangat.
Kerjanya tidur dan tidur saja.

Yang sakit kaki. Bukan mata.
Ye tak?

Kami pun berjangkit sama.

Krooohhhhhh!!













Friday, September 20, 2013

SesI PerBincanGan yanG BerakHir DenGan TraGeDi.......

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:00 AM 9 kUs-kUs Links to this post
 photo Black-Wallpaper1_zps47c6649c.jpg

Situasi di dalam bilik 'mesoarat'.


 photo 10092013120_zps09debb52.jpg

Perbincangan sedang di adakan. Sangat unik lokasi mereka. T__T

 photo 10092013121_zps1ee2bbd6.jpg

Nampaknya ada pihak yang tidak berpuas hati dan keluar dari sesi perbincangan!!

 photo 10092013122_zps1562f2ce.jpg

Sesi perbincangan di ganti dengan sesi pergaduhan. 'Kelepukk!! Kelepuk!!!'

 photo 10092013123_zpsc1190b44.jpg

Pukul memukul. Panjat memanjat. Pergaduhan bertukar ganas!!

 photo 10092013125_zps17376ec9.jpg

Yang akhirnya mangsa pengsan dan di kejarkan ke vet berhampiran!!!!

KAKI BULI!! DETECTED!!!













Wednesday, September 11, 2013

LITTLE FLUFFIES ONLINE PET SHOP

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:02 AM 1 kUs-kUs Links to this post
 photo LF_zps43dfbffd.jpg
Hi Pencinta Kucing sekalian...

Salah satu pet shop online yang boleh anda cuci mata untuk membeli barang2 keperluan kucing anda.

Klik di sini :

https://www.facebook.com/LilFluffies

Hot Item antaranya ada makanan kucing jenis premium, super premium dan holistic. Cat litter jenis woody, Okoplus, silica gel dan pasir dan beberapa jenis mainan untuk kucing.


 photo CP_zps02415c9e.jpg
Catnip Pillow
RM5 each.

Boleh tengok aksi-aksi kucing 'mabuk' dengan catnip ni. Klik di sini ya.

Barang-barang ada yang boleh COD dan boleh di pos seluruh Malaysia.

Selamat mencuci mata dan membeli belah

=))

















Monday, September 09, 2013

Senarai Nama 'manGsa-manGsa' sayA!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:16 PM 2 kUs-kUs Links to this post
  1. Itam
  2. Oghen
  3. Onchet
  4. Em
  5. Tom
  6. MeiMei
  7. Omot
  8. Didi 
  9. Dodo
  10. Ompok
  11. Mata Kucing
  12. Labu
  13. Yamaha
  14. Milo
  15. Kimo Jr.
  16. Zoey
  17. Mucy
  18. Snowy
  19. Sky
  20. Koko
  21. Kiki
  22. Abi
  23. Si Ibu
  24. Bubu Jr.
  25. Toshie
  26. Popo
  27. TamTam
  28. TamTam Jr I
  29. TamTam Jr II
  30. Atek
  31. Bubu
  32. Xiexie
  photo oghen1_zpsc242344e.jpg
Pakcik Oghen
8 tahun ++ lebih umurnya.

  photo itam1_zps2d962a80.jpg
7 tahun ++

2 ekor kucing senior saya.. =))
ErhMmmmmmm .. Ada yang tertinggal...??













Thursday, September 05, 2013

SBK a.k.a Si Bulu KemBang a.k.a GurGirL teLah BerLari RianG Di JamBatan PeLanGi......

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:46 AM 4 kUs-kUs Links to this post
 photo 28022013769_zps14383c9b.jpg


Anda pembaca blog saya sejak dulu?
Mengenali kucing-kucing yang acapkali saya pamer dan ceritakan di sini?

Pasti mengenali SBK. Terlalu banyak saya menulis mengenai SBK di sini. Asalnya SBK bukan kucing milik saya tetapi milik jiran yang agak jauh rumahnya. Oleh kerana sering ke rumah saya, memberanakkan diri di rumah, akhirnya tuan asal beliau telah menyerahkan SBK kepada saya beserta anak-anak-anak-anaknya sekali. 2 kali SBK sempat memberanakkan dirinya di rumah saya sebelum saya bawa ke vet untuk di kembiri.

Kini SBK hanya tinggal kenangan. Tinggal nama yang tetap terpahat kukuh di ingatan saya.
SBK telah pergi selamanya tanggal  28.02.2013
Beliau telah di langgar di hadapan mata saya di halaman rumah pada sekitar pukul 7.30 pagi.
Allahuakbar... tidak dapat di bayangkan perasaan saya ketika itu. Hanya mampu terduduk dan menekup muka seakan tidak percaya. Baru beberapa minit saya beri beliau makan. Andai dapat di putar masa semula... mahu saja saya ulangkan supaya SBK tidak menyeberang jalan untuk poo dan pee.

SBk adalah kucing yang 95% 'indoor' melainkan untuk poo dan pee dia perlu keluar rumah tanpa perlu menyeberang jalan. Takdir. Pagi itu agak jauh dia pergi. Yang akhirnya tidak kembali lagi......


Tidak ada setitik darah pun. Tiada luka. Tiada apa-apa. Bangunlah SBK. Bangunlah. Jangan bergurau begini.... Saya terus meratap. Tubuh besarnya saya angkat ke beranda rumah tanpa menghiraukan tuan kereta yang melanggar SBK. Beliau berkali-kali memohon maaf. Hati saya sudah berdarah. Susah untuk berkata-kata saat itu. 

  photo 28022013770_zps52ce617e.jpg 
Si Mata Kucing memberi penghormatan terakhir buat bonda tercinta....

SBK sudah berhenti bernafas. Selamanya.... Saya meletak SBK di beranda. Mengambil tuala. Membalut ke tubuhnya. Meletakkannya di dalam besen. Masih di beranda. Pemilik kereta turut berada di situ. Turut menangis. Terus berkata-kata. 'Akak minta maaf. Akak memang tak perasan. Akak tak sengaja. Takkanlah akak sengaja nak langgar.'

Saya menarik nafas panjang.
'Takpe kak. Sudah tiba masa dia. Sampai hari ini sahaja. Saya maafkan. Takpe. Janji Allah....'

Saya terus masuk ke dalam rumah. Menangis. Menangis. Menggugu. Meratap. Menyesali takdir. Andai dapat undur sesaat dua pasti saya akan larang SBK melintas. Kalau itu.. kalau ini... macam-macam kalau yang keluar...

Astagfirullah al azim... Saya tidak redha rupanya. Maaf saya tidak ikhlas. Saya menyalahkan takdir..??? Emak berkali-kali kata 'Kenapa macam ni? Dah.. dah.. kenapa nak meratap. Nak marah-marah? Allah dah tetapkan sampai hari ini sahaja. Kalau bukan di langgar pun, dia akan tetap mati hari ini. Istigfar... Mengucap....'

Saya membasuh muka. Mengambil air sembahyang. Berzikir tanpa henti. Redhakanlah hati.. Pasrahkanlah.. Emak sudah suruh adik lelaki menggali lubang di belakang rumah. Anak-anak buah juga sudah mula menangis. Mahu lihat SBK. Kenapa SBK mati? SBk gemuk. Dia tak boleh mati. Anak-anak yang sudah beruniform mahu ke sekolah jadi tidak keruan juga.

Emak telefok pemilik asal SBK memberitahu tentang pemergiaannya. Berbahasa. 

  photo 28022013771_zps714c49ac.jpg

Bersemadilah dengan tenang SBK.
Redha.

 photo 11022013747_zpsfd053169.jpg

Gambar di ambil 2 minggu sebelum dia pergi.

Saya juga ingin memaklumkan tuan asal SBk yang saya gelarkan Makcik Kucing di dalam blog ini juga telah pulang ke pangkuan Yang Maha Esa genap 3 bulan selepas SBK pergi iaitu pada 28 Mei  2013 kerana di serang strok. Al-Fatihah untuk Mak Kiah. Insan yang terlalu sayangkan kucing. Pernah tengok dia tidak kisah bila tengah makan, kucingnya tumpang sekaki sekali makan guna pinggan yang sama.

Sejak Mak Kiah tiada, saya memang sudah tidak melawat kucing-kucingnya lagi. Khabar terakhir yang saya dengar, suami arwah sudah buatkan rumah kucing yang besar untuk kucing-kucing beliau. Alhamdulillah...

Semoga bahagia untuk mereka yang saya sayang.
Rehat dengan tenang di Jambatan Pelangi bersama-sama rakan-rakan yang lain SBK.
Al-Fatihah untuk Mak Kiah.









Wednesday, September 04, 2013

MenanGisLah... sayA JuGa PernaH sePerTi iTu. BezanyA sayA SenDiri....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:09 PM 12 kUs-kUs Links to this post
Saya tiba di Maju Animal Clinic agak lewat. Tepat jam 3.00 petang. Kesesakan jadi begitu luar biasa bila hujan lebat turun tanpa henti.

Duduk menunggu giliran, datang satu keluarga. Seorang ibu dan 2 orang anak perempuan. Mereka kelihatan sangat serius. Takut juga saya mahu melemparkan senyuman, cukuplah sekadar memaniskan muka. 

Mereka terus masuk ke dalam.
Sunyi.
Tiba-tiba terdengar tangisan yang sangat memilukan. Terpaksa menyibukkan diri, menjengah-jengah ke dalam. Kelihatan seorang dari anak perempuan itu sudah terduduk di pintu. Tersandar sambil menangis. Tersedu-sedu. Hiba hati saya mendengarnya.

Lantas saya berbisik kepada staff di situ. Barulah di fahami, kucing kesayangan mereka yang berusia hampir 6 tahun telah mati. Punca kematian adalah kerana kencing berdarah. Subhanallah. Runtun juga hati saya. Menitis juga airmata saya. Walau tidak pernah bertegur sapa. Tidak pernah mengenali mereka tetapi kehibaan, kesedihan, kelukaan hati mereka sangat saya fahami. Kucing-kucing saya, Pakcik Oghen dan Onchet juga pernah mengalami sakit kencing berdarah. Saya agak bernasib baik kerana cepat sedar dan segera bawa ke vet. Kedua-duanya selamat. Sayangnya, kucing milik keluarga itu lambat mendapatkan rawatan. 

Saya juga pernah mengalami situasi yang sama.
AG, kucing kesayangan saya juga menghembuskan nafas terakhir di vet. Sakitnya, hanya tuhan saja yang tahu. Kucing yang kita sangkakan boleh sihat dan akan hidup normal, sayangnya pergi tanpa dapat kita pangku atau riba.

Walau kali terakhir saya melihatnya, dia kelihatan beransur sihat, boleh berjalan, nafas tidak berbau lagi, air liur tidak meleleh lagi, tapi kuasa Allah, siapa yang dapat menghalang?

Saat menjemput tubuh kaku AG di vet untuk di bawa pulang bagi di semadikan, saya berlagak tenang. Cuba senyum. Menarik nafas panjang. Redha. Pasrah.

Namun semuanya hanya kekuatan sementara. Saat kotak dari peti sejuk beku yang mana di dalamnya terdapat anak kucing comel yang saya berikan nama AG beralih tangan, saya jadi lemah, jadi tidak kuat dan airmata tumpah bagai empangan air pecah.

AG pergi akhirnya.
Tarikhnya 28 Januari 2013.

Jadi, jika anda bukan seorang pencinta haiwan, ratapan hiba atau tangisan hanya kerana kami kehilangan seekor haiwan yang di beri nama  kucing adalah sesuatu perkara pelik, menjengkelkan atau 'buang tabiat', kami tidak merasa marah kerana anda tidak punya sama perasaan seperti kami.

Rehat dengan tenang buat si comel-si comel yang terlebih dahulu pergi daripada kami.
Rehat dengan gembira......






Thursday, June 27, 2013

BerTaBahLah OncheT. sEmOGa cePaT siHaT!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:58 PM 5 kUs-kUs Links to this post
 photo onchet_zps91b15e1f.jpg

Jumaat lepas, kucing kesayangan mengalami kemalangan.
Si Onchet yang saya pelihara sejak 3 tahun lalu, tiba-tiba di jumpai dalam keadaan yang tidak dapat bergerak pada Subuh 21 Jun yang lalu.

Hati sangat gusar melihat tidak ada tindak balas seperti selalu bila di panggil makan.
Lantas selepas waktu kerja saya membawa beliau ke Maju Animal Clinic di Batu Berendam.
Untuk memuaskan hati saya minta di lakukan x-ray kepada Onchet.
Dan hasilnya seperti di atas.
Tulang di pangkal ekor Onchet patah.
Sedih betul. =(

 photo 25062013005_zps3aadfb4a.jpg

Onchet di nasihatkan supaya di hadkan pergerakan dan di beri ubat tanpa culas.
Oleh kerana keadaannya yang tidak dapat bangun, kencing dan berak juga tidak teratur. Maka di bekalkan pelbagai jenis ubat untuk di telan. Apakan daya. Mahu atau tidak, demi kesihatan Onchet, tabahkan hati 'paksa' Onchet makan ubat. Oleh kerana sehingga 6-7 jenis, maka terpaksa di buat 2 'shift' untuk setiap jenis.


 photo 25062013003_zpsd11aa1e4.jpg

Masuk hari yang ke tujuh, Onchet nampak lebih kuat. Boleh berjalan perlahan walaupun masih perlu pengawasan. Ada masa-masanya perlu di masukkan ke dalam cage agar pergerakannya dapat di hadkan.

Kuat okey Onchet kalau mahu berlari semula. Jangan marah-marah bila kena makan ubat. Redha saja. =))



Thursday, June 20, 2013

RIP Sookie. RIP Tay

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:17 AM 2 kUs-kUs Links to this post
 photo 11062013974_zps26f36311.jpg


RIP Sookie.
11 Jun 2013
Sookie pergi juga selepas 2 minggu bertarung dengan sakit.
Dehydrated.

 photo 12062013975_zps9df9e017.jpg

RIP Tay.
12 Jun 2013.
Tay kucing paling kuat yang pernah aku jaga.
Parvo, selesema, gigi dan gusi yang bernanah dan berdarah. Rata aku bawa ke veterinar. 3-4 vet aku bawa dia. Sehingga di kembali sihat..
Dia berjaya redah. Kuat semangat. Masih sihat dan berjaya jalani hidup dengan baik.
Sehinggalah kejadian yang sangat menyakitkan hati berlaku.

  photo 12062013977_zps03f21e72.jpg

Dia mati dilanggar di depan mata.
Pecah mukanya.
Sepecah hati aku yang menyaksikan kematiannya.

Kepada anda yang melanggar Tay lantas terus berlalu pergi, saya tidak kejam. Tapi anda perlu tahu,
sikap lepas tangan anda akan terus membuatkan anda di bayangi rasa bersalah. Dihantui bayang-bayang kucing kuning yang anda gelek hingga pecah mukanya. Anda hanya memerhati dari cermin kereta dan berlalu tanpa rasa bersalah dan tanpa simpati.

RIP Sookie
RIP Tay
Riang gembira di jambatan pelangi...

Nota : Masa mahu tanam Sookie, tiba-tiba spontan koyakkan kain batik kepada 2 bahagian. Sebahagian membaluti tubuh Sookie. Esoknya, sebahagian lagi untuk Tay. =(((((













Wednesday, June 19, 2013

Si Ibu a.k.a SiBu

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:01 PM 1 kUs-kUs Links to this post
Bagi nama di Si Ibu.
He he he he
Lama-lama panggil Si Ibu... Si Ibu.. Si Ibu.. jadi Sibu.. Sibu.. Sibu...

Ini gambar lama.
Masa ini beliau dan keluarga beliau masih lagi menjadi gelandangan di rumah usang sebelah. Sangat liar dan garang.

 photo sibu_zps3afe9ddc.jpg

Anaknya ada 5 yang terbaru.
Tapi sekarang tinggal 3 saja.
Koko, Kaka dan Kiki.


Ini pula gambar terbaru Si Ibu.
Erhmmm..
Kerjanya menaikkan berat badan saja!!

 photo 14062013979_zps6a527178.jpg


Sudah jinak.
Berumah di beranda rumah.

=))

 











Tuesday, June 04, 2013

BukiT TinGGI, PahanG.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:10 PM 1 kUs-kUs Links to this post
 photo 31052013946_zps367c7228.jpg

Ini perjalanan pada 31 Mei 2013 yang lalu.
Bukit Tinggi, Pahang.

 photo 31052013943_zpsefb00426.jpg

Rombongannya tidak ramai.
3 dewasa. 2 budak kecik. =))

 photo 31052013951_zpsd8ed1534.jpg

'Swan!! Swan!!'
Suka sangat menyondol dan menyudu.
Hati-hati. =)

Aaaaaa... Janganlah mengharapkan gambar-gambar yang indah. Memang tiadalah. Saya bukan kaki bergambar. Keh keh keh..

Animal Park

 photo 31052013952_zpsf4b57ac1.jpg

Jinak. Baik. Comel.

 photo 31052013953_zpse9fbc238.jpg

Tom!?? Sudah bertukar menjadi arnab!?

 photo 31052013954_zps59f6d77f.jpg

Onchet juga!?? Aaaaaaa.. Tidak!!

 photo 31052013958_zpsf68b38e6.jpg

Pakcik Webbit juga banyak di sini.

Sekian.
Laporan di Bukii Tinggi Pahang.
Koh koh koh.






Tuesday, May 28, 2013

SoaLan BITK Tahun 2013

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:18 AM 2 kUs-kUs Links to this post

Soalan-soalan untuk Bayaran Insentif Tugas Kewangan (BITK) Tahun 2013.

Banyak benar yang mencari soalan-soalannya.
Keyword yang 'hot' seminggu dua ni.

Eden sendiri pun tak tau apa soalannya, macam mana nak berkongsi??
He he he he.

Semoga berjaya untuk semua calon yang akan menjawab minggu depan! 
=)






Monday, May 27, 2013

Cat Litter Box : Smart Sift. ( Kotak Jamban Berak Kucing )

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:21 AM 5 kUs-kUs Links to this post
 


Kotak Jamban Kucing Anda.
Terbaekkk dari ladang.

RM180 termasuk pos domestik seluruh Semenanjung Malaysia.
RM200 termasuk pos domestik Sabah/Sarawak
RM165 self pick up di Mentari Court Petaling Jaya.

Sesuai di gunakan bersama cat litter jenis silica gell, clumping sand atau okoplus.

Berminat atau ada sebarang pertanyaan sila emel ke myqza244@gmail.com

Terima kasih.





Friday, May 24, 2013

TiDur raPat-raPat, DekaT-DekaT. LaiN-LaiN JanTina. KaLau BuaT apA-apA Pun tiDak aPa. TiDak menDatanGkan keMuDaraTan....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:25 AM 1 kUs-kUs Links to this post

Siti Nur MeiMei
dan
Ahmad Onchet
Berlaga-laga badan tanpa sedar. Tidur. Tidak apa.

Jangan waktu terjaga.
Terlanggar sedikit sudah melenting.
Sudah tiada kesabaran.
Sudah tiada kasih sayang.

Bila mata pejam.
Semua sudah jadi lupa.
Selamat malam.
=))













Thursday, May 23, 2013

ChaLet Di JanDa Baik PahanG

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:29 PM 0 kUs-kUs Links to this post
Chalet di Janda Baik, Pahang.
Semuanya 'FULL!!!'


Mari kita cari tempat tidur di Bukit Tinggi.
Kalau tiada juga, kita tidur dekat Highway Karak dengan Cik Ponti.

Sekian.
Terima kasih.

Ini bukan status FB.
Koh koh koh
















aFiQ muIz

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:00 AM 2 kUs-kUs Links to this post
Assalammualaikum,
saya tidak berminat mahu mengulas mengenai 'kederhakaan' Afiq terhadap ibunya atau 'ketaksuban' Afiq terhadap kekasih hati pengarang jantungnya.

Saya cuma tertarik dengan salah satu nasihat yang saya baca dari BN.
Amat sesuai di jadikan pengajaran untuk kita semua.

Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

Marilah kita sama-sama menginsafi diri sebelum terlambat.

Terima kasih.


















Wednesday, May 22, 2013

PakciK oGHen

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:21 PM 2 kUs-kUs Links to this post

Pakcik Oghen.
Sekian.
Terima kasih.
 












Thursday, May 09, 2013

JanJi HanyA TinGGaL JanJi.......

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:35 PM 3 kUs-kUs Links to this post
Assalammualaikum wbt.

Ini entry saya yang pertama untuk Tahun 2013?
Hakikat!
Tepuk pipi laju-laju.
Betul.
Ini entry pertama.
Janji penghujung 2012 untuk lebih rajin kemaskini blog hanya
tinggal janji.
Angan-angan untuk kemaskini 'laju-laju' hanya hangat-hangat 
tahi Onchet sahaja.

Tidak mahu berjanji, takut tidak di tepati.
Tetapi jujurnya, kini punya sedikit kelebihan masa yang boleh di luangkan untuk mengaktifkan 
semula blog yang semacam 'hidup segan mati tak mahu' atau 'rumah kata pergi, kubur kata mari?'
Eh, yang mana satu betul?

Say 'Hi' untuk semua pengikut blog saya Pakcik Oghen. Jangan mahu tidur saja kerjanya. =))

 photo d8-3.jpg
Gambar 28/4/2010



Gambar 08/5/2013

Mei ini genap 3 tahun Pakcik Oghen bersama saya. Alhamdulillah.
=))

Semoga Allah sentiasa membuka hati saya untuk menjadi rajin mengemaskini blog kesayangan ini.
Terima kasih kepada rakan-rakan yang masih sudi singgah walaupun tuan rumah menyepi tanpa berita.







 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting